Nieuw project: modern klantportaal voor extra klanttevredenheid
Nieuw project: modern klantportaal voor extra klanttevredenheid
Datum: 28-07-2025
Voor een nieuwe klant mogen we ons de komende tijd vermaken met een gaaf project, dat maar weer eens de enorme toegevoegde waarde van software-integratie laat zien. Deze klant gaat met een nieuw, modern klantportaal waarschijnlijk heel veel extra klanttevredenheid realiseren. Maar hoe?
Situatie
Deze klant is actief in de logistieke sector. Eindklanten plaatsen orders en hebben weleens vragen over levertijden, orderstatus of bestelhistorie.
In plaats van te moeten bellen of mailen, gaan we dit automatiseren.
Oplossing
Deze klant gebruikt PowerBI voor zijn interne data. Dat is super, want PowerBI is een gangbaar systeem waarop het voor ons als IT-bouwers goed mogelijk is om in te prikken. We kunnen dus de data uit PowerBI in theorie makkelijk in een klantportaal tonen.
Maar het moet natuurlijk wel veilig!
Veiligheid met Row Level Security: RLS
Klant A mag alleen de bestellingen zien die klant A ook geplaatst heeft, niet die van klant B. Dat terwijl orderdata bij onze klant uiteindelijk allemaal in één grote bak terechtkomen.
Dat gaan we oplossen met RLS, oftewel: Row Level Security. Deze manier van beveiligen maakt het mogelijk om voor elke regel aan informatie te bepalen wie de gegevens wel en niet mogen zien. Zodat klant A alleen de orders van klant A ziet, klant B alleen die van klant B, enzovoorts.
Waarom is dit nu zo’n mooie oplossing?
RLS is, als het eenmaal geïmplementeerd is, heel makkelijk te onderhouden en te handhaven in je klantportaal. Het is eenvoudig herbruikbaar voor elke nieuwe klant die je in je klantportaal opvoert, en bovendien minder foutgevoelig dan andere manieren van beveiliging. Met als resultaat: een op en top veilig systeem, maar zonder hoge ontwikkelkosten en zonder terugkerende IT-kosten.
Zo realiseren wij voor onze klant een modern, soepel werkend en veilig portaal waarop eindklanten eenvoudig kunnen inloggen om zelf hun bestelhistorie, orderstatus en lopende orders in te zien. Dat scheelt niet alleen belletjes en mailtjes, maar vergroot ook de klanttevredenheid.
Klanten willen immers niet meer bellen of mailen, maar ‘gewoon’ ergens kunnen zien hoe het ervoor staat.
Wil jij ook:
✅ Meer klanttevredenheid
✅ Moderne bedrijfssoftware
✅ Handige koppelingen tussen je bestaande systemen en een nieuw platform
✅ Of misschien wel al het bovenstaande?
Neem dan contact met ons op en we kijken graag persoonlijk met je mee waar we jouw IT-inrichting kunnen optimaliseren!